SASIP INSTITUTE

පාඨමාලා / ගුරුවරු Website උපකාරක A/L ගමන් මඟ
ඉහළට
අ.පො.ස සාමාන්‍ය පෙළ

අ.පො.ස සාමාන්‍ය පෙළ සාමාන්‍ය මට්ටමේ අධ්‍යාපන සහතිකය
ශ්‍රී ලංකාවේ මූලික අධ්‍යාපන සුදුසුකම.
උසස් පෙළ සඳහා සුදුසුකම් ලැබීම සඳහා අවම වශයෙන් පාස් 6 ක් එනම් C සාමාර්ථ (3) සහිතව සමත් වී සිංහල / දෙමළ භාෂාව, ගණිතය සහ ඉංග්‍රීසි අවශ්‍ය වේ.

  1. සිසුන් විසින් විෂයයන් හයක් කළ යුතු අතර, එයින් විෂයයන් තුනක් ඔවුන්ගේ අභිමතය පරිදි තෝරා ගත හැකිය පාසලේ ඇති පාඨමාලා වලින්. (පහත දී). අනෙක් විෂයයන් තුන වන්නේ සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි, සාමාන්‍ය දැනුම පත්‍රිකාව සහ සාමාන්‍ය තොරතුරු තාක්‍ෂණය (GIT) ,අනිවාර්ය වේ.

  2. උසස් පෙළ සඳහා නිශ්චිතව දක්වා ඇති අවම අවශ්‍යතා ලබා නොගත් සිසුන් උසස් පෙළ පන්තියට ඇතුළත් නොවේ.

  3. ගණිතය අසමත් වූ සිසුන්ට පාසලේදී උසස් පෙළ හැදෑරීමට අවසර නැත.

  4. ඉංග්‍රීසි මාධ්‍යයෙන් වාණිජ / විද්‍යාව හැදෑරීමට ශිෂ්‍යයාට ඉංග්‍රීසි සඳහා “ඒ” සාමාර්ථයක් තිබිය යුතුය. නැතහොත් ඉංග්‍රීසි මාධ්‍යයෙන් අධ්‍යාපනය ලබා තිබිය යුතුය.

  5. උසස් පෙළ සඳහා විද්‍යා විෂය ධාරාව අනුගමනය කිරීම සඳහා සිසුන් ලබා ගත යුතුව තිබුණේ: ජෛව විද්‍යාව සඳහා - විද්‍යාවේ “ඒ” සාමාර්ථයක් සහ අවම වශයෙන් ගණිතයෙන් “බී” සාමාර්ථයක්. භෞතික විද්‍යාව සඳහා - ගණිතය සඳහා “ඒ” සාමාර්ථයක් සහ අවම වශයෙන් විද්‍යාවට “බී” සාමාර්ථයක්

  6. වාණිජ විෂය ධාරාව අනුගමනය කිරීම සඳහා ගණිතය හා ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය යන දෙකෙහිම “සී” සාමාර්ථයක් අවශ්‍ය වේ.

  7. ව්‍යාපාර සංඛ්‍යාලේඛන හැදෑරීම සඳහා ගණිතයේ අවම වශයෙන් “බී” සාමාර්ථයක් අවශ්‍ය වේ

  8. කලා විෂය ධාරාව (ඉංග්‍රීසි / සිංහල) ආර්ථික විද්‍යාව අනුගමනය කිරීම සඳහා ගණිතයේ අවම වශයෙන් “සී” සාමාර්ථයක් අවශ්‍ය වේ.

  9. උසස් පෙළ සඳහා විෂයයක් ලෙස ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යය සිසුන් කැමති නම්, ඔවුන් ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් 'ඒ' සාමාර්ථයක් සහ ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යය සඳහා 'සී' සාමාර්ථයක් ලබා ගත යුතුව තිබුණි. (සාමාන්‍ය පෙළ සඳහා ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යය නොහැදෑරු ශිෂ්‍යයා උසස් පෙළ සඳහා ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යය ඉදිරිපත් කිරීමට අවසර දෙනු නොලැබේ.

  10. උසස් පෙළ පන්තියේ පළමු වාරය තුළදී පමණක් විෂයයන් වෙනස් කිරීමට සිසුන්ට අවසර ඇත.

  11. සිසුන්ට විෂයයන් පෞද්ගලිකව කිරීමට අවසර දී ඇත්තේ එවැනි විෂයයන් පාසලේ විෂය මාලාවේ නොමැති නම් පමණි. කෙසේ වෙතත්, සෑම විටම අපි පාසල් විෂය මාලාවට අයත් විෂයයන් තෝරා ගැනීමට ශිෂ්‍යයන් උනන්දු කරවන්නෙමු.

  12. අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුව විසින් නියම කර ඇති ශිෂ්‍යයෙකුට 80% ක පැමිණීමක් නොමැති නම්, එවැනි ශිෂ්‍යයෙකුට පාසල විසින් පවත්වනු ලබන අවසාන කාලීන පරීක්ෂණයට හා ඉවත් වීමේ විභාගයට පෙනී සිටීමට අවසර නොලැබේ.
අ.පො.ස උසස් පෙළ
  1. භෞතික විද්‍යා විෂය ධාරාව (ඒකාබද්ධ ගණිතය, භෞතික විද්‍යාව හා රසායන විද්‍යාව හෝ තොරතුරු තාක්ෂණය)

  2. ජීව විද්‍යා විෂය ධාරාව (ජීව විද්‍යාව (උද්භිද විද්‍යාව හා සත්ව විද්‍යාව), භෞතික විද්‍යාව හෝ කෘෂිකාර්මික විද්‍යාව හා රසායන විද්‍යාව)

  3. වාණිජ විෂය ධාරාව

  4. කලා විෂය ධාරාව

  5. තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව (විෂයයන් අතර ඉංජිනේරු තාක්ෂණය, ජෛව පද්ධති තාක්ෂණය, තාක්ෂණය සඳහා විද්‍යාව සහ කාණ්ඩ විෂයයක්)

සෑම පවිෂය ධාරාවකම, අදාළ විෂයයන් 3 කට අපේක්ෂකයින්ට මුහුණ දීමට අපේක්ෂා කෙරේ. මීට අමතරව, සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි පරීක්ෂණයක් සහ පොදු සාමාන්‍ය පරීක්ෂණයක් ද ඇත. සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි පරීක්ෂණයේ ප්‍රතිඵල විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශ තේරීමේ නිර්ණායකයන් සැලකිල්ලට නොගත්තද, අපේක්ෂකයින් පොදු සාමාන්‍ය පරීක්ෂණය සඳහා සමත් ලකුණු ලබා ගැනීමට අපේක්ෂා කෙරේ.

සෑම වසරකම අගෝස්තු මාසයේදී දිවයින පුරා තෝරාගත් ජාතික පාසල්වල විභාග පවත්වනු ලැබේ. විභාග දෙපාර්තමේන්තුව විසින් පරීක්ෂකයින් සහ අධීක්ෂකවරුන් පත් කරනු ලබන අතර ඔවුන් සාමාන්‍යයෙන් දේශීය පාසල් පද්ධතියේ සුදුසුකම් ලත් ගුරුවරුන් වේ.රාජ්‍ය විශ්ව විද්‍යාලයකට සුදුසුකම් ලැබීම සඳහා අපේක්ෂකයින්ට 3 වතාවක් විභාගයට පෙනී සිටීමට අවසර ඇත, එනම්, විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය ලබා ගැනීම සඳහා අපේක්ෂකයින් උත්සාහයන් 3 ක් ඇතුළත විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා අවම අවශ්‍යතා සපුරාලිය යුතුය. පරීක්ෂණ ඇගයීම් සිදු කරනු ලබන්නේ සාමාන්‍යයෙන් සේවයේ නියුතු සහ පළපුරුදු පාසල් ගුරුවරුන්ගෙන් සමන්විත කණ්ඩායමකිනි, අධීක්ෂකවරුන් (සාමාන්‍යයෙන් විශ්ව විද්‍යාල කථිකාචාර්යවරුන්) විසින් මෙහෙයවනු ලැබේ. දිවයින පුරා විභාගයේ අවසාන ප්‍රතිඵල නිකුත් කිරීමට මාස 4-5ක් පමණ ගත වන අතර අපේක්ෂකයින්ට විශ්වවිද්‍යාලය හා පාඨමාලාව / අධ්‍යයන ක්ෂේත්‍රය අනුව දේශීය විශ්ව විද්‍යාලයකට ඇතුළත් වීමට වසරක් පමණ රැඳී සිටිය යුතුය.

අ.පො.ස උසස් පෙළ
  1. භෞතික විද්‍යා විෂය ධාරාව
    (ඒකාබද්ධ ගණිතය, භෞතික විද්‍යාව හා රසායන විද්‍යාව හෝ තොරතුරු තාක්ෂණය)

  2. ජීව විද්‍යාව විෂය ධාරාව (ජීව විද්‍යාව (උද්භිද විද්‍යාව හා සත්ව විද්‍යාව),
    භෞතික විද්‍යාව හෝ කෘෂිකාර්මික විද්‍යාව හා රසායන විද්‍යාව)

  3. වාණිජ විෂය ධාරාව

  4. කලා විෂය ධාරාව

  5. තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව
    (විෂයයන් අතර ඉංජිනේරු තාක්ෂණය, ජෛව පද්ධති තාක්ෂණය, තාක්ෂණය සඳහා විද්‍යාව සහ කාණ්ඩ විෂයයක්)

සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි පරීක්ෂණයේ ප්‍රතිඵල විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශ තේරීමේ නිර්ණායකයන් සැලකිල්ලට නොගත්තද, අපේක්ෂකයින් පොදු සාමාන්‍ය පරීක්ෂණය සඳහා සමත් ලකුණු ලබා ගැනීමට අපේක්ෂා කෙරේ.

සෑම වසරකම අගෝස්තු මාසයේදී දිවයින පුරා තෝරාගත් ජාතික පාසල්වල විභාග පවත්වනු ලැබේ. විභාග දෙපාර්තමේන්තුව විසින් පරීක්ෂකයින් සහ අධීක්ෂකවරුන් පත් කරනු ලබන අතර ඔවුන් සාමාන්‍යයෙන් දේශීය පාසල් පද්ධතියේ සුදුසුකම් ලත් ගුරුවරුන් වේ.රාජ්‍ය විශ්ව විද්‍යාලයකට සුදුසුකම් ලැබීම සඳහා අපේක්ෂකයින්ට 3 වතාවක් විභාගයට පෙනී සිටීමට අවසර ඇත, එනම්, විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය ලබා ගැනීම සඳහා අපේක්ෂකයින් උත්සාහයන් 3 ක් ඇතුළත විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා අවම අවශ්‍යතා සපුරාලිය යුතුය. පරීක්ෂණ ඇගයීම් සිදු කරනු ලබන්නේ සාමාන්‍යයෙන් සේවයේ නියුතු සහ පළපුරුදු පාසල් ගුරුවරුන්ගෙන් සමන්විත කණ්ඩායමකිනි, අධීක්ෂකවරුන් (සාමාන්‍යයෙන් විශ්ව විද්‍යාල කථිකාචාර්යවරුන්) විසින් මෙහෙයවනු ලැබේ. දිවයින පුරා විභාගයේ අවසාන ප්‍රතිඵල නිකුත් කිරීමට මාස 4-5ක් පමණ ගත වන අතර අපේක්ෂකයින්ට විශ්වවිද්‍යාලය හා පාඨමාලාව / අධ්‍යයන ක්ෂේත්‍රය අනුව දේශීය විශ්ව විද්‍යාලයකට ඇතුළත් වීමට වසරක් පමණ රැඳී සිටිය යුතුය.

භෞතික විද්‍යා විෂය ධාරාව

භෞතික විද්‍යා විද්‍යා විෂය ධාරාව ගණිත විද්‍යා විෂය ධාරාව ලෙසද හැඳින්වේ. භෞතික විද්‍යා විෂය ධාරාවට ප්‍රධාන විෂයයන් හතරක් ඇත: ඒකාබද්ධ ගණිතය, භෞතික විද්‍යාව, රසායන විද්‍යාව සහ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණය (තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්‍ෂණය).ඒකාබද්ධ ගණිතය හා භෞතික විද්‍යාව අනිවාර්ය වුවද මෑත විෂය නිර්දේශය යටතේ අපේක්ෂකයින්ට රසායන විද්‍යාව හෝ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය අතර තෝරා ගත හැකිය.ඒකාබද්ධ ගණිතය යනු ශුද්ධ ගණිතය හා ව්‍යවහාරික ගණිතයේ එකතුවකි. මීට පෙර අපේක්ෂකයින්ට මෙම විෂයයන් දෙක වෙන වෙනම අනුගමනය කළ යුතුව තිබුණි ඒකාබද්ධ ගණිත විෂය නිර්දේශය හඳුන්වා දීමෙන් වෙනම විෂයයන් දෙක එකතු කර නැවත සකස් කරන ලදී; පාසල් රසායනාගාර සඳහා සිසුන් සහභාගී වීමට අපේක්ෂා කරන ප්‍රායෝගික අත්හදා බැලීම් ද විෂයමාලාවෙන් සමන්විත වේ.

ජීව විද්‍යාව විෂය ධාරාව

ජීව විද්‍යාව විෂය ධාරාව විෂයයන් හතරකින් සමන්විත වේ:

  • ජීව විද්‍යාව
  • රසායන විද්‍යාව
  • භෞතික විද්‍යාව
  • කෘෂිකර්ම විද්‍යාව

ක්ෂකයින්ට භෞතික විද්‍යාව හෝ කෘෂිකාර්මික විද්‍යාව තෝරා ගැනීමේ අවස්ථාව ඇති අතර ජීව විද්‍යාව හා රසායන විද්‍යාව අනිවාර්ය වේ

වාණිජ විෂය ධාරාව

වාණිජ විෂය ධාරාව ප්‍රධාන විෂයයන් තුනක් ඇත.

  • ගිණුම්කරණය
  • ව්‍යාපාර අධ්‍යනය
  • ආර්ථික විද්‍යාව

ව්‍යාපාර අධ්‍යයන හෝ ව්‍යාපාර සංඛ්‍යාලේඛන හා ආර්ථික විද්‍යාව හෝ තොරතුරු තාක්ෂණය (තොරතුරු තාක්ෂණ) තෝරා ගැනීමේ අවස්ථාව අපේක්ෂකයින්ට ඇත.

කලා විෂය ධාරාව

කලා විෂය ධාරාව (සිංහල මාධ්‍යය)

  1. තර්කනය / දේශපාලන විද්‍යාව
  2. භූගෝල විද්‍යාව / ව්‍යාපාර සංඛ්‍යාලේඛන / ජනමාධ්‍ය
  3. ආර්ථික විද්‍යාව / ආගමික දැනුම / තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණයT

කලා විෂය ධාරාව (ඉංග්‍රීසි මාධ්‍යය)

  1. ආර්ථික විද්‍යාව / ව්‍යාපාර සංඛ්‍යාලේඛන
  2. ජනමාධ්‍ය / ප්‍රංශ
  3. ඉංග්‍රීසි සාහිත්‍යය / තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

අවම වශයෙන් සිසුන් 10 දෙනෙකු ඉදිරිපත් කිරීමට කැමති නම් පාසල දේශපාලන විද්‍යාව ආරම්භ කරනු ඇත

තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව

තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව 2013 දී හඳුන්වා දෙන ලදී.
ධාරාව විෂය කාණ්ඩ තුනක් අඩංගු වේ; ඒ, බී සහ සී.
අපේක්ෂකයින්ට තෝරා ගත හැකිය,



  1. ඉංජිනේරු තාක්‍ෂණය හෝ ජෛව පද්ධති තාක්‍ෂණය A කාණ්ඩයේ විද්‍යාව සඳහා තාක්‍ෂණය සමඟ B කාණ්ඩය, සහ
  2. තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය හෝ සී කාණ්ඩයේ වෙනත් ඕනෑම විෂයයක්.

  3. විෂය ඉදිරිපත් කිරීමට කැමති අවම වශයෙන් සිසුන් 10 දෙනෙකු සිටී නම් පාසල දේශපාලන විද්‍යාව ආරම්භ කරනු ඇත.
විභාගය පිළිබඳ සාමාන්‍ය තොරතුරු

  1. හැදින්වීම

  2. (උසස් පෙළ) විභාගය යනු ශ්‍රී ලංකාවේ ජේෂ්ඨ ද්විතීය අධ්‍යාපනයේ අවසාන සහතික කිරීමේ විභාගයයි. මෙය ප්‍රධාන වශයෙන් සහතික කිරීමේ විභාගයක් ලෙස පවත්වනු ලැබුවද, මෙම විභාගයේ ප්‍රතිඵල විශ්ව විද්‍යාලයට, වෙනත් උසස් අධ්‍යාපන ආයතනවලට සහ අධ්‍යාපන විද්‍යාලවලට තෝරා ගැනීම සඳහා සලකා බලනු ලබන බැවින් එය තේරීම් විභාගයක් ලෙස ද සැලකේ. තවද, මෙම විශේෂිත විභාගයේ ප්‍රතිඵල මධ්‍යම මට්ටමේ රැකියා ලබා ගැනීම සඳහා වන මූලික සුදුසුකමක් ලෙස ද සැලකේ. අ.පො.ස. (උසස් පෙළ) විභාගය 2014 වර්ෂය දක්වා ජෛව විද්‍යාව, භෞතික විද්‍යාව, වාණිජ හා කලා යන විෂය ධාරාවන් යටතේ පැවති අතර 2015 සිට විභාගය ජෛව විද්‍යාව, භෞතික විද්‍යාව, වාණිජ්‍යය, චිත්‍ර, යන විෂය ධාරාවන් යටතේ පැවැත්විණි. ඉංජිනේරු තාක්ෂණය සහ ජෛව පද්ධති තාක්ෂණය.


  3. විභාගයට අයදුම් කිරීම

  4. 2.1 පාසල් අපේක්ෂකයින්
    සෑම පාසලකම විදුහල්පති විසින් විභාගය සඳහා අයදුම් කිරීමට පූර්වාවශ්‍යතාවයන් සම්පූර්ණ කර ඇති පාසල් අපේක්ෂකයින්ගේ නම ඇතුළු තොරතුරු ඉදිරිපත් කළ යුතුය, ඉදිරිපත් කරන ලද විෂයයන් සහ මාධ්‍යය. උප්පැන්න සහතිකයේ සඳහන් පරිදි අපේක්ෂකයින්ගේ නම් නිවැරදිව ලිවීමටත්, විෂයයන්, විෂය අංක සහ මාධ්‍යය නිවැරදිව ඇතුළත් කිරීමටත් මෙහිදී අවධානය යොමු කළ යුතුය.


    2.2 පෞද්ගලික අපේක්ෂකයින්
    නව පාසල් පාදක තක්සේරු වැඩසටහන යටතේ පන්ති කාමරයේ පාසල් පදනම් වූ ඇගයීම් පෞද්ගලික අපේක්ෂකයින්ට අදාළ නොවේ.අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ අංක ED / 01/12/12/05/08 / i සහ 2017.10.31 දිනැති ලිපිය මගින් පෞද්ගලික අපේක්ෂකයින් මෙම අවශ්‍යතාවයෙන් නිදහස් කර ඇත. (ඇමුණුම 03) විභාග දෙපාර්තමේන්තුව විසින් ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද පුවත්පත් දැන්වීමක් මගින් පුද්ගලික අපේක්ෂකයින්ගෙන් අයදුම්පත් කැඳවනු ලබන විට, විභාගයට පෙනී සිටීමට අපේක්ෂා කරන අයදුම්කරුවන් විසින් නියමිත විභාග ගාස්තු ගෙවීම සඳහා ලබාගත් රිසිට්පත සමඟ නිසි පරිදි පුරවා ඇති අයදුම්පත් එවිය යුතුය. පුවත්පත් දැන්වීමේ සඳහන් දිනට පෙර විභාග දෙපාර්තමේන්තුවට ලියාපදිංචි තනතුර.


  5. විෂයයන් තෝරා ගැනීම

  6. මෙම විභාගය සඳහා විෂයයන් තෝරා ගැනීම අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද 2016.04.26 (ඇමුණුම 01) චක්‍රලේඛයට අනුව අ.පො.ස. (AL) විෂය සංයෝජන සහ විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා වන විෂය සංයෝජන අනුව කළ යුතුය. '. G.C.E. (A.L.) සඳහා නව විෂය නිර්දේශය 2017 දී 12 ශ්‍රේණිය සඳහා හඳුන්වා දුන් අතර මෙම විෂය නිර්දේශ පදනම් කරගත් G.C.E. (A.L.) විභාගය පළමු වරට 2019 දී පැවැත්වේ.ඉහත සඳහන් 2016/13 චක්‍රලේඛයේ රෙගුලාසිවලට අනුව අපේක්ෂකයින් ජීව විද්‍යාව, භෞතික විද්‍යාව, වාණිජ්‍යය, කලා, ඉංජිනේරු තාක්‍ෂණය සහ ජෛව පද්ධති තාක්‍ෂණය යන විෂය ධාරාවන්ට අදාළ විෂයයන් තෝරා ගත යුතුය. G.C.E. (A.L.) විභාගය සඳහා ප්‍රධාන විෂයයන් තුනක් සඳහා අපේක්ෂකයින් පෙනී සිටිය යුතු අතර ඊට අමතරව විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා ඉල්ලුම් කිරීමට කැමති ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන් ද ‘පොදු පොදු පරීක්ෂණය’ ප්‍රශ්න පත්‍රයෙන් සමත් විය යුතුය. විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා නොසැලකුවද, සිසුන්ට සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි ප්‍රශ්න පත්‍රයට පෙනී සිටීමට අවස්ථාව තිබේ.


    3.1 G.C.E. (A.L.) විභාගය සඳහා අනුමත කරන ලද විෂයයන්

    සියලුම විෂය ධාරාවන් සඳහා සිසුන් විසින් තෝරා ගත යුතු විෂය සංයෝජනයන් පිළිබඳ කොන්දේසි ඇමුණුම 1 හි ඇතුළත් කර ඇති 2016/13 චක්‍රලේඛයේ සඳහන් වේ. G.C.E. (A.L.) විභාගය සඳහා අනුමත කරන ලද විෂයයන් සහ විෂය අංක පහත දැක්වේ. විභාගය සඳහා අයදුම් කිරීමේදී අදාළ විෂය අංක භාවිතා කළ යුතුය.

ලකුණු පරාසය
විෂය විෂය අංක
1 භෞතික විද්‍යාව 1  
2 රසායන විද්‍යාව 2  
3 ගණිතය 7  
4 කෘෂිකාර්මික විද්‍යාව 8  
5 ජීව විද්‍යාව 9  
6 සංයුක්ත ගණිතය 10  
7 උසස් ගණිතය 11  
8 පොදු පොදු පරීක්ෂණය 12  
9 සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි 13  
10 සිවිල් තාක්ෂණය 14  
11 යාන්ත්‍රික තාක්ෂණය 15  
12 විදුලි, ඉලෙක්ට්‍රොනික හා තොරතුරු තාක්ෂණය 16  
13 ආහාර තාක්ෂණය 17  
14 කෘෂිකාර්මික තාක්ෂණය 18  
15 ජෛව සම්පත් තාක්ෂණය 19  
16 තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය 20  
17 ආර්ථික විද්‍යාව 21  
18 භූගෝලය 22  
19 දේශපාලන විද්‍යාව 23  
20 තාර්කික හා විද්‍යාත්මක ක්‍රමය 24  
21 ශ්‍රී ලංකාවේ ඉතිහාසය 25
22 ඉන්දියානු ඉතිහාසය - II පත්‍රය 25A
23 යුරෝප ඉතිහාසය - II පත්‍රය 25B
24 නූතන ලෝක ඉතිහාසය - II පත්‍රය 25C
25 ගෘහ ආර්ථික විද්‍යාව 28  
26 සන්නිවේදන හා මාධ්‍ය අධ්‍යයන 29  
27 ව්‍යාපාර සංඛ්‍යාලේඛන 31  
28 ව්‍යාපාර අධ්‍යයන 32  
29 ගණකාධිකරණය 33  
30 බුද්ධාගම 41  
31 හින්දු ධර්මය 42  
32 ක්රිස්තියානි ධර්මය 43  
33 ඉස්ලාම් 44  
34 බෞද්ධ ශිෂ්ටාචාරය 45  
35 හින්දු ශිෂ්ටාචාරය 46  
36 ඉස්ලාම් ශිෂ්ටාචාරය 47  
37 ග්‍රීක හා රෝම ශිෂ්ටාචාරය 48  
38 ක්‍රිස්තියානි ශිෂ්ටාචාරය 49  
39 චිත්‍ර 51  
40 නැටුම් (දේශීය) 52  
41 නැටුම් (භරත) 53  
42 සංගීතය (පෙරදිග) 54  
43 සංගීතය (කර්ණාටක) 55  
44 සංගීතය (බටහිර) 56  
45 නාට්‍ය හා රංග (සිංහල) 57  
46 නාට්‍ය හා රංග (දෙමළ) 58  
47 නාට්‍ය හා රංග (ඉංග්‍රීසි) 59  
48 ඉංජිනේරු තාක්ෂණය 65  
49 ජෛව පද්ධති තාක්ෂණය 66  
50 තාක්ෂණය සඳහා විද්‍යාව 67  
51 සිංහල 71  
52 දෙමළ 72  
53 ඉංග්‍රීසි 73  
54 පාලි 74  
55 සංස්කෘත 75  
56 අරාබි 78  
57 මැලේ 79  
58 ප්‍රංශ 81  
59 ජර්මානු 82  
60 රුසියානු 83  
61 හින්දි 84  
62 චීන 86  
63 ජපන් 87  

අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද 2016/13 චක්‍රලේඛයට අනුව ඉහත විෂයයන් ලැයිස්තුවෙන් G.C.E. (A.L.) විභාගය සඳහා ප්‍රධාන විෂයයන් තුනක් තෝරා ගත හැකිය. මෙම ප්‍රධාන විෂයයන්ට අමතරව අපේක්ෂකයින් පහත සඳහන් විෂයයන් දෙකට පෙනී සිටිය යුතුය.


පොදු පොදු පරීක්ෂණය (12)
අභ්‍යන්තර ශිෂ්‍යයෙකු ලෙස ශ්‍රී ලංකාවේ විශ්ව විද්‍යාලයකට ඇතුළත් කර ගැනීම සඳහා මෙම විෂයයන් සඳහා තීරණය කර ඇති පරිදි අවම ලකුණු ලබා ගැනීම අත්‍යවශ්‍ය වේ. එක් අවස්ථාවකදී සුදුසුකම් ලබා ගැනීම පසුව අවස්ථාවක විශ්ව විද්‍යාලයට ඇතුළත් කර ගැනීම සඳහා ඉල්ලුම් කළ හැකිය. ඉසෙඩ් අගය ගණනය කිරීම සඳහා මෙම විෂය සඳහා ලබාගත් ලකුණ සලකා බලනු නොලැබේ.


සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි (13)
G.C.E. (A.L.) විභාගයේදී මෙම විෂය ප්‍රධාන විෂයයක් නොවේ. සාමාන්‍ය ඉංග්‍රීසි සඳහා ලබාගත් ලකුණු හෝ සාමාර්ථය විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශය සඳහා සලකා බලනු නොලැබේ. කෙසේ වෙතත්, මෙම විෂය සඳහා ලබාගත් ප්‍රති result ලය G.C.E. (A.L.) විභාගයේ සහතිකයේ වෙන වෙනම ඇතුළත් කරනු ලැබේ.


4. ශ්‍රේණි තීරණය කිරීම එක් එක් විෂය සඳහා ලබාගත් අමු ලකුණු අනුව, පහත දැක්වෙන පරිදි ශ්‍රේණි තීරණය වේ.

ලකුණු පරාසය ශ්‍රේණිගත කිරීම
75 - 100 A - Distinction Pass
65 - 74 B - Very Good Pass
50 - 64 C - Credit Pass
35 - 49 S - Ordinary Pass
00 - 34 F - Fail

5. පාසල් පාදක තක්සේරුව
අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද 2017.06.01 දිනැති 6 - 13 ශ්‍රේණි සහ අංක 23/2017 සඳහා පාසල් පදනම් තක්සේරු වැඩසටහන ක්‍රියාත්මක කිරීම චක්‍රලේඛයට අනුව මෙම වැඩසටහන 2017 සිට පාසල් පද්ධතිය තුළ ක්‍රියාත්මක වේ.


5.1 අරමුණු
මෙම වැඩසටහනේ අරමුණු වන්නේ G.C.E (A.L) විභාගයේදී තක්සේරු කළ නොහැකි ගුරු ඉගෙනුම් ක්‍රියාවලියේදී 12 සහ 13 ශ්‍රේණිවල සිසුන්ගේ හැකියාවන් සහ නිපුණතා මැනීමයි. සිසුන්ට ප්‍රතිපෝෂණ ලබා දීමට සහ දුර්වල සිසුන් සඳහා ප්‍රතිකර්ම වැඩසටහන් පැවැත්වීමට ඔවුන්ගේ ශක්තීන් හා දුර්වලතා හඳුනා ගැනීම. මෙම වැඩසටහන යටතේ, පන්ති කාමරයේ ඉගෙන ගත් විෂයයන් සඳහා ඇගයීම් සිදු කරනු ලබන අතර සිසුන්ගේ කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘති ද ඇගයීමට ලක් කෙරේ.


5.2 වරිපනම් සිදුකරන ආකාරය
5.2.1 පන්ති කාමරයේ ඉගෙන ගත් විෂයයන් මත පදනම් වූ තක්සේරුව.
  1. පන්ති කාමරයේ ඉගෙන ගන්නා සියලුම විෂයයන් සඳහා එක් තක්සේරුවක් වාරයකට පවත්වනු ලැබේ.
  2. පාසල් පාදක තක්සේරු වැඩසටහන යටතේ හඳුන්වා දී ඇති තක්සේරු ක්‍රම මෙම අරමුණු සඳහා භාවිතා කළ යුතුය.
  3. වසර දෙකක කාලය තුළ තක්සේරු සැසි 05 ක් තිබිය යුතුය. පන්ති කාමරයේ ඉගෙන ගත් සියලුම විෂයයන් සඳහා එක් වාරයක් සඳහා 12 වන ශ්‍රේණියේ පද 03 සඳහා තක්සේරු තුනක් සහ 1 සහ 2 පද සඳහා 13 ශ්‍රේණියේ තවත් ඇගයීම් 02 ක් විය යුතුය.
  4. ඉහත ඇගයීම් 05 සඳහා ලකුණු 13 වන ශ්‍රේණියේ දෙවන වාරය අවසානයේ විභාග දෙපාර්තමේන්තුවට ලැබෙනු ඇත. මෙම ලකුණු අනුව තීරණය කරන ලද නිපුණතා මට්ටම් අ.පො.ස. (AL) හි ප්‍රති results ල පත්‍රයට වෙනම තීරුවකට ඇතුළත් වේ. පහත පරිදි.

පාසල් පදනම් කරගත්


තක්සේරු ලකුණු නිපුණතා මට්ටම
9, 10 (Excellent Level Competency)
8 (High Level Competency)
6, 7 (Credit Level Competency)
4, 5 (Near Competency)
1, 2, 3 (Not reached the Competency Level)

5.2.2 කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘතිය මත පදනම් වූ තක්සේරුව
පළමු වරට G.C.E (A.L) විභාගයට පෙනී සිටින සෑම සිසුවෙකුටම කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘතිය සම්පූර්ණ කළ යුතුය.

5.2.2.1 කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘතිය
  1. කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘතිය සඳහා අදාළ අංශයේ ගුරුවරුන් විසින් සිසුන් 6-10 දෙනෙකු කණ්ඩායමක් ලෙස නම් කළ යුතුය.
  2. කණ්ඩායම විසින් ව්‍යාපෘතිය සඳහා සුදුසු මාතෘකාවක් ඉදිරිපත් කර එය අනුමත කර ගත යුතුය.
  3. කණ්ඩායම් ව්‍යාපෘතිය 12 වන ශ්‍රේණියේ 3 වන සතියේ සහ 13 වන ශ්‍රේණියේ 1 වන සතියේදී සම්පූර්ණ කළ යුතුය.
  4. ව්‍යාපෘතිය නිම කිරීම තුළින් සිසුන් කණ්ඩායම් හැඟීමෙන් යුතුව කටයුතු කිරීම, විවිධ ආයතන හා පුද්ගලයින් සමඟ කටයුතු කිරීම සහ ක්ෂේත්‍රය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම අපේක්ෂා කෙරේ.

5.2.2.2 ව්‍යාපෘතිය තක්සේරු කිරීම
  1. ව්‍යාපෘති නිර්ණායක 5 ක් යටතේ ඇගයීමට ලක් කෙරෙන අතර ව්‍යාපෘති / ව්‍යාපෘති කමිටුව භාර ගුරුවරයා විසින් එක් එක් නිර්ණායක හා සම්මාන ලකුණු අනුව සිසුන් ක්‍රියා කර ඇති ආකාරය අධ්‍යයනය කළ යුතුය.
  2. ව්‍යාපෘතියක් සඳහා ලකුණු 20 ක් ප්‍රදානය කෙරෙන අතර ලකුණු 10 න් ලකුණු පරිවර්තනය කරනු ලබන අතර එය විභාග දෙපාර්තමේන්තුවට සම්ප්‍රේෂණය වේ.
  3. මෙම ව්‍යාපෘති දෙකේ අවසාන සාමාන්‍ය ලකුණු අනුව නිපුණතා මට්ටම තීරණය විය,5.2.1 (d)) හි සඳහන් මට්ටම් අනුව G.C.E. (A.L.) ප්‍රතිඵල පත්‍රයේ ද ඇතුළත් කර ඇත.

© COPYRIGHT SASIP INSTITUTE

Developed by UI Creations